Dynasty tietopalvelu Haku RSS Kittilän kunta

RSS-linkki

Kokousasiat:
https://dynasty10.kittila.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30

Kokoukset:
https://dynasty10.kittila.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30

Kunnanvaltuusto
Pöytäkirja 28.06.2023/Pykälä 44


Liite 7 Kittilän kunnan henkilöstökertomus 2022

 

Henkilöstökertomus 2022

 

Yhttoim 30.05.2023 § 3 

 

 

 

Valmistelija Controller Tuija Lång, puh. 040 672 4257

 

Vuotta 2022 koskevaan henkilöstökertomukseen on koottu henkilöstöön liittyviä tunnuslukuja, jotka kertovat henkilöstön tilasta, toiminnasta, tuloksista ja kustannuksista.

 

Vuoden viimeisenä päivänä palkallisessa työ- tai virkasuhteessa olleen henkilöstön määrä kasvoi edelliseen vuoteen nähden 12 henkilöllä ja oli 672 henkilöä.

 

Henkilöstön keski-ikä vuonna 2022 oli 44,3 vuotta. Henkilöstökulut kasvoivat 29,4 miljoonasta eurosta 30,5 miljoonaan euroon.

 

Sairauspoissaolopäivien (työpäivät) määrä henkilötyövuotta kohden nousi 23,4 päivään (20,9 päivää vuonna 2021).  Sairauspoissaolojen kasvu tapahtui sosiaali-ja terveyspalveluissa, jotka ovat siirtyneet 1.1.2023 lähtien Lapin hyvinvointialueelle. Sairaspoissaolojen määrä per henkilötyövuosi ilman sosiaali- ja terveyspalveluja oli 18,1 päivää henkilötyövuotta kohden vuonna 2022.'

 

Controller on valmistellut liitteenä olevan henkilöstökertomuksen vuodelta 2022.

 

Esittelijä Kunnanjohtaja Kurula Timo

 

Päätösehdotus Yhteistoimintaelin merkitsee tiedoksi henkilöstökertomuksen 2022.

 

Päätös Merkittiin tiedoksi.
Pöytäkirja tarkastettiin kokouksessa tämän asian osalta.

 

 

Khall 20.06.2023 § 271 

 

 

 

Valmistelija Controller Tuija Lång, puh.040-6724 257

 

Henkilöstökertomukseen on koottu henkilöstöön liittyviä tunnuslukuja, jotka kertovat henkilöstön tilasta, toiminnasta, tuloksista ja kustannuksista. Kertomus on suunnittelun ja johtamisen väline kunnan johdolle, esihenkilöille, päättäjille ja henkilöstölle.

 

Vuoden viimeisenä päivänä palkallisessa työ- tai virkasuhteessa olleen henkilöstön määrä kasvoi edelliseen vuoteen nähden 12 henkilöllä ja oli 672 henkilöä. Henkilötyövuosien määrä, 611,2 henkilötyövuotta, pysyi liki samalla tasolla kuin edellisvuonna (611,5 htv).

 

Henkilöstön keski-ikä vuonna 2022 oli 44,3 vuotta. Henkilöstökulut kasvoivat 29,4 miljoonasta eurosta 30,5 miljoonaan euroon.

 

Sairauspoissaolopäivien (työpäivät) määrä henkilötyövuotta kohden nousi 23,4 päivään (20,9 päivää vuonna 2021).  Sairauspoissaolojen kasvu tapahtui sosiaali-ja terveyspalveluissa, jotka ovat siirtyneet 1.1.2023 lähtien Lapin hyvinvointialueelle. Sairaspoissaolojen määrä per henkilötyövuosi ilman sosiaali- ja terveyspalveluja oli 18,1 päivää henkilötyövuotta kohden vuonna 2022 mikä on alle valtakunnallisen keskiarvon.

 

Talousarviossa asetettuja tavoitteiden osalta voidaan todeta, että ne toteutuivat osittain. Henkilöstökertomuksesta käy ilmi kunkin tavoitteen osalta se, toteutuiko tavoite. Niiden tavoitteiden osalta joita ei saavutettu vuonna 2022 jatkuu kehittämistyö vuoden 2023 aikana.

 

Henkilöstökertomuksessa kerrotaan myös siitä, kuinka työnantaja on vuoden 2022 aikana investoinut työterveyshuoltoon, täydennyskoulutukseen, henkilöstöetuuksiin, esimiestyön vahvistamiseen, yhtenäisten käytäntöjen varmistamiseen, perehdyttämiseen jne.

 

Yhteistoimintaelin on käsitellyt kokouksessaan 30.5.2023 § 3 henkilöstökertomuksen vuodelta 2022.

 

Henkilöstökertomus 2022 liitteenä.

 

Esittelijä Kunnanjohtaja Kurula Timo

 

Päätösehdotus Kunnanhallitus merkitsee henkilöstökertomuksen 2022 tiedoksi ja esittää edelleen, että kunnanvaltuusto merkitsee sen tiedoksi.

 

Päätös Controller esitteli henkilöstökertomuksen 2022.
  
Kunnanjohtajan esitys hyväksyttiin.
Pöytäkirja tarkastettiin kokouksessa tämän asian osalta.

 

 

Kvalt 28.06.2023 § 44  

211/01.00.02/2023  

 

 

 

Esittelijä Puheenjohtaja

 

Päätösehdotus Kunnanhallitus 20.6.2023 § 271 esittää, että kunnanvaltuusto merkitsee henkilöstökertomuksen 2022 tiedoksi.

 

Päätös Controller Tuija Lång esitteli henkilökertomuksen.

Merkittiin tiedoksi.